Tillökning

Samma dag som vi kom ner från fjällen,dvs nyårsafton, så var vi och hämtade vår nya familjemedlem :)
Vi har nu blivit lite mer jämnt fördelade i könsrollerna eftersom det är en tjej ;)
Rättare sagt en Jämthunds tik på 1½ år.
Så nu har vi inte bara en liten här hemma utan 2 som håller mig fullt sysselsatt :)
Det här med å skaffa hund igen så snart efter Sando va inte planerat.
Förra ägaren blev akut allergisk och va tvungen att göra sig av med henne,
och med hennes jaktmeriter och lugna gestalt när vi träffade henne så blev min sambo kär direkt ;)
Och eftersom jag visste hur gärna Roger ville ha henne så kunde ju inte jag säga nej...
Jag tycker med om denna fina tjej, men har väl inte riktigt fått in rutinerna med henne å Theo än...
Är det inte Theo som ska matas så är det Diwa, som hon ju heter,som ska ut å gå.
Det svåraste hittills är hennes enorma behov av aktivering!
Som tur är så roar de små varann ;),vilket ibland kan bli lite för bra...
Men jag har fått lära mig att slappna av och låta dem va med varann,
för jag kan ju inte övervaka dem jämt! Men de håller mig igång rejält,
för är det inte Theo som jagar Diwa så är det tvärtom :)
För de lär av varann må ni tro.
Vi har ett stort problem dock och det är när vi åker iväg...
Hon har enligt förra ägaren bitit på saker, pga tristess givetvis!
Första gången gick jättebra. Kollade jättenoga men hittade inget som ens va nafsat på.
Andra gången så va jag vansinnig! Då hade hon hittat ett klotljus som hon ätit på, en av mina trolldegs lussekatter och en av klossarna till Theos plocklåda. Därefter så hade hon stått i sängen och kräkts på hela ena mattan....det sist nämnda va väl inte så konstigt med tanke på vad hon satt i sig!
Och idag så va vi bara borta en timme, å jag trodde vi va väl förberedda genom att jag stängt till sovrummet och Theos rum och plockat ihop hans leksaker,men vad hjälpte det!
Jag hade lagt fram ett ½kg köttfärs från frysen på köksbänken nån timme tidigare...
Den ligger numera i Diwas mage :O Vi hittade bara resterna av påsen...
Oj,oj,oj säger jag bara..Vad har vi gett oss in på?
Men det är bara att ta nya tag och köpa mer köttfärs ;)
För vem kan inte charmas av denna goa tjej som Theo redan är bästa vän med :D

Kommentarer
Postat av: Caroline

Å vilken mysig bild, syns tydligt att Diwa gillar Theo! De känner nog tryggheten! Så trött att han somnar med flaskan i handen med, sött!

2011-01-17 @ 00:43:39
Postat av: Cicci

Härligt. :) Kul att ni har en ny hund nu. Hon kommer ju aldrig bli Sando, men kanske kan fylla ett litet tomrum ändå. :)



SV; Byxorna va svindyra. Över 200. :(

2011-01-17 @ 09:54:34
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Mana

Vad söta dom är!

2011-01-19 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0