Svårt det där..

..verkar det som, att ta sig tid att skriva lite här.
Det händer så otroligt mycket hela tiden samtidigt som man egentligen har väldigt mycket tid att bara va.
Imorrn så blir min lille tjej hela 2 månader! Visst går tiden fort samtidigt som det känns att det ändå är ganska lång tid.
Det märks att det är helt annat med andra barnet, jag är så mycket mer avslappnad och tillfreds med vardan precis som den är...

I förrgår va vi in på läkarbesök och hon fick en ok stämpel, vilket va skönt samtidigt som man egentligen inte räknar med nått annat..
Man ställer in sig på att det inte ska va nått fel på ens barn men tanken slog mig att då har man haft tur. Vågar inte ens tänka på hur det skulle va om man fick dåliga besked..

Den äldre kvinnliga läkaren, som jag kände igen sen Theo, va iallafall jättetrevlig och förutom lite skorv och ett smultronmärke på låret, som jag ju redan visste, så va det inget nytt.
Nu är hon 58,3 cm lång och väger 4810 g.
Hon har hoppat ner en kurva på vikten, så vi ska ta en vägning om två veckor igen. Läkaren trodde inte det va nån fara eftersom hon verkar följa den och sen va hon ju rätt så stor i början.
Men för mig, som hel ammar och är lite nojjig eftersom amningen med Theo inte funkade, känns det skönt att få kolla vikten en gång emellan.. Så om en månad , på självaste lucia så blir det vaccinering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0