Äntligen!

Rogers kvällsvecka innebär ledig fredag och jag som hade planerat Öf medan han skulle sova,
tyckte det va roligt att Roger hade planer på att bada istället.
Vaknade tyvärr med rejäl värk i höger öra, som börjat under natten, så jag va inte alls så sugen på 
att åka iväg. Men Theo och Roger va iväg några timmar på skjutbanan och väl hemma hade alvedon å spray lättat lite på mitt öra.
 
Så vi åkte till Sävsjö och som tur va va det lagom med folk på en vardag.
Sist vi badade var på Theos födelsedag så det här va alltså Towas andra bad i bassäng 
totalt. Sist va hon inte ens 3 månader och njöt i 45 minuter varpå hon till slut somnade,,,
Men denna gången började hon störttjuta.
 
Jag blev förvånad då jag inte trott annat än att hon skulle tycka om det, då hon älskar att bada i baljan hemma.
Kanske blev det för varmt så där direkt då vi kom från dusch å sval luft vilket 
inte gjorde det bättre med alla nya intryck med ljud å människor.
Så halva tiden spenderade hon hulkandes ömsom gråtandes i nån av våras knä, medan den andre va med Theo.
 
Men till slut när hon lugnat sig rejält så smög vi oss på den lilla bebisbassängen och med ankor och andra djur 
så kom hon iallafall i den. En av badvakterna kom fram och pratade pedagogiskt med henne,
och det visade sig att hon jobbar på förskola och även vart och badat en del med barn i hennes ålder.
Så efter en macka i fiket å lite annat smått å gott så va det dags att prova den srörre bassängen igen och tack vare Roger som åkte lilla rutchkanan med henne åtskilliga gånger så började hon till slut skratta.
Hon vågade tom ner i bubbelpoolen! Själv njöt jag av massagen av bubblorna på ryggen. 
Kanske måste jag försöka åka å bada oftare själv?
Efter att ha badat överallt å massa åk i den större rutchkanan så va Theo nöjd å belåten på vägen hem.
Pojkarna hade tom bestämt att det skulle bli en glass på mac donalds ;)
Köpte äntligen en vattenflaska till Theo med, så nu slipper vi dela han å jag..
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter som en härlig fredagsdag med familj :)

2013-10-12 @ 20:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0