Höstigt värre

Ja, då har denna veckan börjat å Roger jobbar kväll, vilket han inte gjort senaste7 veckorna..
Men funkar bra, han är ju hemma så vi hinner se lite på dagarna.
Igår gjorde vi vårt andra försök nånsin tillsammans att baka kanel bullar. 
Gick bra å resulterade i 88 st varav säkert hälften snart är borta ;) 
Men inget jag hade gett mig in på att göra själv här hemma med två små. Iallafall inte dubbel sats.
Det va teamwork enligt mig..
Idag har Theo "äntligen" vart på dagis igen och lite lugnare har det väl vart
då han fått leka av sig på ett annat sätt.
Gjorde även potatis å purjolöks soppa med scones igen. 
Skulle kunna äta det sådär varannan vecka eller så ;)
Har efter två misslyckade försök för nått år sen
lyckats få den så där tjock å go som mamma gör den.
Och idag dukade jag med sopptallrikarna från Rogers farmor å farfar.
Vi åt alltid på speciella tallrikar när det va soppa hemma och här ska det fortsättas med, iallafall för mig. ;)
Än om dom knappt är djupa så är det lite roligt att bryta av med dom här fina istället för vardags porslinet :)
Sen ikväll innan pyjamasen så klädde vi på oss och åkte en bit utanför byn för att plocka lite löv.
När Theo va hemma från dagis innan operationen, så gjorde dom höstlyktor som jag gärna ville att Theo ska få göra. Riktigt roligt att ta en spontan liten tripp och Theo plockade gladeligen löv med mig.
Å färgerna är ju underbara!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0